7.1.08

Ima li "crva" u avionu?

Kada se govori o računalnoj sigurnosti onda se često koristi slikovita analogija sa zrakoplovima. pa se zna reći npr. "kada bi zrakoplovi bili ranjivi kao računalni sustavi onda bi se zrakoplovne nesreće dešavale svaki dan". Time se, naravno, želi ukazati na površnost realizacije i neadekvatnost testiranja računalnih sustava te na brojnost kritičnih računalnih ranjivosti, nasuprot kojima se ukazuje na inžinjersku preciznost pri konstrukciji zrakoplova. No, kako se čini, ovome bi mogao doći kraj. Časopis Wired objavio je kako je FAA, američka agencija za regulaciju i nadzor civilnog zračnog prometa, utvrdila probleme na najnovijem Boeingu 787 Dreamliner. Spomenuti nedostaci se odnose na mrežni sustav novog zrakoplova koji putnicima omogućuje pristup Internetu. Testiranja su pokazala da postoji fizička povezanost mreže koja je namijenjena putnicima s onom koja se koristi za upravljanje kritičnim komponentama zrakoplovom, uključujući navigaciju i komunikacijski sustav, pa je tako moguć pristup putnika do središnjih komponenti za kontrolu zrakoplova.

Boeingu ostaje dovoljno vremena - do prve komercijalne isporuke novog modela tijekom 2008 - za ispravak ove greške. No, ovaj slučaj ne bi trebalo promatrati kao izdvojeni incident. Računalni potencijali su odavno prešli granice servera ili osobnih računala, te tradicionalnih računalnih mreža. Polako se navikavamo na gotovo neograničene mogućnosti umrežavanja i dostupnost najraznovrsnijih mrežnih servisa. Razvoj novih proizvoda diktirana je tržišnim zahtjevima, a pouzdanost rješenja postaje prva žrtva ove utrke. Stoga, ovaj događaj možemo sagledati i kao najavu za godinu koja je nastupila: programske ranjivost nalaze se na mjestima na kojima ih do sada niste očekivali.

Nema komentara:

Objavi komentar