Siječanj je, izgleda, rezerviran za rekorde u računalnom kriminalu. Ove godine imamo Heartland Payment System, šestog po veličini američkog procesora kartičnih transakcija. Konačni izvještaji nisu još dostupni, no pretpostavlja se da je incident otkriven krajem 2008. opsegom premašio krađu podataka u TJX-u iz 2007. Nije još poznat ni karakter ukradenih podataka (Heartland, naravno, nastoji ublažiti javni efekt), kao ni tehnika izvedbe. Ipak, pretpostavlja se da je maliciozni program, smješten u kritičnom dijelu sustava, bilježio obrađivane transkacije (Heartland obrađuje oko 100 milijuna transakcija mjesečno). Treba reći da je Heartland obrađivao transkacije koje su realizirane u nizu manjih dućana i restorana širom Sjedinjenih država (Internet transkacije jedva da su i bile zastupljene)
Na tehničke okolnosti ću se vratiti kada budu poznati rezultati istrage, no želim ukazati na činjenicu da je Heartland nekoliko mjeseci prije incidenta certificiran kao sukladan sa zahtjevima PCI DSS standrada (to je bo slučaj i u prošlogodišnjem incidentu kod tvrtke Hannaford). Još jedna potvrda da biti sukladan ne znači i biti siguran.
Vjerujem da će ovaj incident (i slični koje sigurno možemo očekivati) pokrenuti neke promjene u primjeni PCI DSS standarda. Mora se posvetiti veća pažnja ne samo činjenici radi li se operativan nadzor sigurnosti informacijskog sustava, nego i kako se taj nadzor provodi. PCI DSS certifikacija je samo snimak stanja u određenom trenutku (onda kada QSA boravi u tvrtki). Logovi, sistemski događaji, konfiguracijski podaci, ranjivosti - to moraju biti glavni, ali ne i jedini, indikatori kvalitetete sigurnosnih mjera.
Podsjetio bih da je incident iz 2005. kod tvrtke CardSytem Solutions (također, procesor kartičnih transakcija) rezultirao, pored krađe 40 milijuna podataka, i prestankom rada ove tvrtke. Očekuje li ista sudbina i Heartland?
Nema komentara:
Objavi komentar